יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

התינוק נכנס לגן? כך תעברו זאת בשלום

כניסה של תינוק למסגרת זה שינוי שגם, ולפעמים בעיקר, ההורים חווים באופן קשה. חוסר הידיעה והשעות הרבות בלי הילד מעלים רגשות אשם שגורמים למחנק בגרון ולדמעות בעיניים. המחשבה על הפרידה וההשלכות שלה על ילדנו מציפה אותנו בפרפרים בבטן וכמובן שמקרינה גם על התינוק. הורה מהסס יעביר לילד תחושה של חוסר ביטחון, דבר שיקשה על ההסתגלות.


כתבות נוספות של הילה גפני:
טעויות נפוצות של הורים לתינוק + 1
כך תחזרי לעצמך אחרי הלידה
חשיבותו של סדר היום לתינוק
יתרונות השימוש במנשא


את תהליך הכניסה חשוב לעשות באופן הדרגתי. בדרך כלל ישנם 3 ימי קליטה כאשר ביום הראשון האם מגיעה עם הילד לכמה שעות בגן, ביום השני האם תהיה נוכחת אך תאפשר לצוות הגן להכיר את התינוק ולטפל בו וביום השלישי נהוג כבר להשאיר את הילד לכמה שעות וללכת, כשאתם זמינים כמובן. המאבק הגדול ביותר מתרחש ברגע הפרידה, שקשה בכל גיל, אבל במיוחד בשנתיים הראשונות לחיי הילד.

1

הנה כמה עצות שיעשו את הטקס הזה קל יותר עבור שניכם:

1. בימי הקליטה הראשונים השתדלו שתהיה לילדכם דמות קבועה של אחד מכם ואל תחלקו בימים.

2. בכל גיל חשוב לדבר עם הילד עוד בדרך לגן ולהסביר לו לקראת מה הוא הולך. "עוד מעט נגיע לגן, נכנס בשער הירוק ונגיד בוקר טוב לכולם". שתפו אותם בתהליך הפרידה והקליטה לגן.

3. אף פעם אל תוותרו על הפרידה מילדכם ואל תיעלמו להם בפתאומיות! זהו חלק חשוב בתהליך האמון בין ההורה לילד.

4. רצוי מאוד לא להאריך את הפרידה ולבצע טקס קבוע וקצר, כמו להיכנס לגן, לתת נשיקה ולומר שלום. זה ישדר לילד תחושת ביטחון וימנע פתח לקשיים נוספים.

5. לאחר שיצאתם אל תחזרו, אלא אם כן אתם מתכוונים להישאר עם הילד או לקחת אותו אתכם.

6. אפשרו לילד לקחת אתו צעצוע אהוב מהבית.

7. חשוב לא לאחר בסוף היום. לקיחת הילד מהגן באיחור עלולה לגרום לו חרדה. כשהילד רואה הורים של ילדים אחרים שמגיעים בזמן והוריו עדיין לא בסביבה.

8. תינוקות עד גיל 12 חודשים זקוקים בעיקר לאהבה, ניחומים ולטיפול בסיסי טוב שיספק את צרכיהם הגופניים. אף על פי שפרידה מתינוקכם בתקופה זו היא קשה, יסתגל התינוק יחסית במהרה למטפלת מסורה. לאחר תקופת הסתגלות של כשבועיים לא תצטרכו להישאר עם התינוק יותר מדקות הפרידה.

תקופת ההסתגלות הינה תהליך וחשוב לזכור שזה לוקח זמן. שתפו פעולה עם הגננת ותנו בה אמון שהיא תסתדר עם הילד.

הילה גפני היא דולה פסוט פארטום, מלווה אחרי לידה ומדריכת הורות ראשונית. לפרטים נוספים לחצי כאן.

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180