יו יו 2018 גדול
[ssba]
שינה

הכניסה למסגרת והשפעתה על השינה של התינוק

מכניסים את הבייבי פעם ראשונה למסגרת? ההתרגשות בוודאי בשיאה. גם לכם וגם לקטנטנים. היום הראשון הוא קצר בדרך כלל, והרבה פעמים הילדים זורמים ודווקא אנחנו ההורים לוקחים את זה יותר קשה. הפרידה אולי קשה לכם, אבל אני בטוחה שבחרתם מסגרת טובה, צוות שאתם סומכים עליו, אז תנו להם הזדמנות, גם הם מתרגשים לפגוש את הילדים החדשים וצריכים זמן להכיר אותם. גם אם ילדכם חזר למסגרת מוכרת, או שזו לא פעם ראשונה שלו במסגרת יכולות להיות השפעות וגם הוא יכול להתקשות. זה טבעי ביותר.

האם הכניסה למסגרת משפיעה על השינה?
יכול להיות שבשבוע הראשון ילדכם לא ישן בגן את השינה שהוא רגיל לישון. יש ילדים שלוקח להם זמן להרגיש בנוח ולהרדם. הרדמות זו פרידה והקטנים צריכים לבטוח באנשים החדשים שמטפלים בהם ולא לכל הילדים זה קל, יש כאלו שלוקח להם יותר זמן.

בגן יש המון גירויים, ולכן רוב הסיכויים שילדכם יהיה עיף יותר, לכן השכיבו אותו לישון בימים הקרובים בשעה מוקדמת מהשעה שהוא רגיל. לאט לאט ילדכם יתרגך לסדר היום החדש ולשיגרה החדשה ויחזור לישון בשעה הרגילה שלו.

בשבוע הראשון יש סיכוי שיהיו יותר יקיצות בלילה ויקיצות ארוכות מהרגיל – גם לילדים שישנים רצוף בלילה ונרדמים עצמאית. זה כמובן כתוצאה מהשינוי והרצון לבלות אתכם עוד קצת זמן. גם אם זה בלילה. לכן הקפידו כפליים על ההרגלים ואל תכנסו ללחץ אם הוא מתעורר הרבה פתאום. זה טבעי, שמרו על ההרגלים הרגילים שלכם ואל תשנו את ההתנהלות.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

לקטנים שפעם ראשונה נכנסים למסגרת יווצר עכשיו סדר יום מובנה וזה יקל עליהם ביום יום, אבל זה ממש לא אומר שבאופן אוטומטי הם ילמדו להרדם עצמאית אם הם לא ידעו קודם. אם לפני הכניסה למסגרת היו לילד קשיים בהרדמות ויקיצות במהלך הלילה, הסיכוי שזה יסתדר מעצמו קטן מאוד, ואם כבר יש הסתברות גדולה דווקא שתהיה רגרסיה בשינה. מצד שני אם ילדכם יודע להרדם בקלות ובאופן עצמאי בבית זה יקל עליו משמעותית בהרדמות בגן.


כתבות נוספות של יקירה גז:
10 הדיברות לשנת לילה נכונה
4 מיתוסים על הנקה ושינה


זה לא סוד שהתינוקות הקטנים שלנו מאוד חכמים ועם כל מטפל מתנהגים אחרת. אני בטוחה ששמתם לב שעם כל אחד מההורים הדברים מתנהלים שונה, גם עם הסבים והסבתות. כך גם לגבי המטפלות בגן, ולכן יכול להיות שבגן הם ירדמו בקלות ובבית ימשיכו אותם הבעיות. כל עוד אתם לא עושים שינוי בהתנהגות שלכם, דברים לא ישתנו מעצמם.

כניסה למסגרת חדשה זה שינוי דרסטי עבור הקטנים ולכן השבוע זה גם לא הזמן הנכון להתחיל להקנות הרגלים נכונים.

זכרו להשרות על ילדכם בטחון, שמרו על ההרגלים הקימים ואל תלחצו אם יש פתאום רגרסיה – זה טבעי. במידה וילדכם מתקשה להרדם בבית והלילות שלכם לא מספקים אתכם, השבוע זה לא הזמן לבצע שינוים ורוב הסיכויים שהשינוי לא יגיע מעצמו, עוד שבוע תוכלו להתחיל בשינויים ולשפר את איכות השינה שכל כולם. בנתיים שמרו על ההרגלים הקימים.

מוזמנים לדבר איתי ולהתיעץ בכל שאלה,
התאקלמות קלה ושנת לימודים פוריה ומהנה
יקירה גז, יועצת שינה תומכת הנקה. לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצו כאן.

שינה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180