יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות תוכן מקודםתגיות
תוכן מקודם

תנו לישון בשקט: המזרן לתינוק שחייבים להכיר

מזרן נומו ובגרסתו הקודמת "איירנטרס" שהושק לראשונה בשנת 2009 תופס אט אט את מקומו בקרב הורים רבים כמזרן הבטוח והנוח ביותר לתינוק, ומה שהיה בעבר ידוע רק לאנשי מקצוע ורפואה הופך לנחלת הכלל. הוא לא סתם עוד מזרן נושם (מחקר ישראלי הוכיח כי הוא המזרן הבטוח ביותר עבור תינוקות שישנים על הבטן), נוזלים מחלחלים דרכו, אפשר לנקות אותו, הוא אינו מכיל מעכבי בעירה הוא אורתופדי ונוח מאוד לתינוק – לא פלא שרופאים רבים ממליצים על מזרן Numu

כשתינוק מגיע לעולם המושג שינה מקבל מימד חדש לחלוטין. פתאום הכל סביב השינה: כמה הוא ישן במהלך היום? האם הוא ישן לילה שלם? הוא נרדם לבד? כולם הופכים להיות מומחים לשינה ובזמן שכל מה שאת רוצה זה לישון, סביבך ישנם אלפי מחקרים, ממצאים, יועצות ומה לא. רק זה כבר מעייף. אבל מעבר לשינה, להירדמות עצמאית ולכל העיסוק הזה – מה לגבי איכות השינה? איפה ועל מה התינוק ישן?

בחירת מזרן לתינוק, כמו רוב מוצרי התינוקות, היא עוד משימה לא קלה בכלל. איך בוחרים מזרן לתינוק? מה זה בכלל מזרן נושם? ולמה צריך מזרן ייעודי?

לפני 14 שנים נולדו לשלמה עבאדי תאומים פגים בן ובת. ואם אתם בעצמכם הורים לפגים אז אתם בוודאי יודעים איך זה – הכל רגיש יותר וזהיר יותר. רצף של מיקרים בהם הבן, שסבל מריפלוקס, נהג להזדחל לתוך השמיכה עד מעל הראש, והבת שיום אחד כמעט נחנקה משאיפה של הפליטה שלה, גרמו לשלמה לייצר את המזרן המושלם לתינוק. "המזרן שלנו היה מזרן ספוג מצופה שעוונית (כל מזרן ספוג חייב להיות מצופה שעוונית ואטום, בגלל החומרים לעיכוב בעירה שבספוג), לכן אישתי בקשה שאביא מזרן 'נושם' אמיתי". מספר שלמה. "חיפשתי וחיפשתי, בארץ, בחו"ל ולא מצאתי. ומאחר ולא אומרים לא לאשתי אז המצאתי ויצרתי לבד. באופן אקראי זה הגיע לרופא ילדים מומחה בתחום האלרגיות, שהתלהב בעיקר מהעובדה שהוא ניתן לניקוי ושקרדית אבק הבית (בין הגורמים העיקריים לאסטמה) לא מצטברת עליו. משם הכל היסטוריה, והיום לאחר 6 שנות פעילות כבר 25,000 תינוקות בארץ גדלו על המזרן הזה, ורופאים רבים הצטרפו להמלצות".

מזרן numu
מזרן numu

בשנה הראשונה לחייו, מבלה התינוק בממוצע 18 שעות בשינה ביממה. מי זה התינוק הזה שישן כל כך הרבה? זו גם השאלה הראשונה שאני שאלתי. ובכל זאת, גם אם הוא מתעורר מלא הוא עדיין מבלה את רוב הזמן בשינה. ולכן כל כך חשוב שהוא ישהה בסביבה הבריאה והבטוחה ביותר להתפתחות תקינה.

אל מוצרי Numu נחשפתי דרך רופא הילדים שלנו. כן, חלקכם בוודאי יצקצקו ויטענו מיד שמדובר במהלך מגמתי ואולי יש לו אינטרס. יכול להיות. אבל אז נדהמתי לגלות כמה רופאים ממליצים עליהם. מזרן Numu הינו מזרן רשת שמאפשר מעבר חופשי של אוויר ונוזלים, תכונה זו מעניקה לו יתרון אבסולוטי על פני כל מזרן עם ליבה (ספוג).

אז מה הופך את מזרני numu למומלצים כל כך?

הפן הבטיחותי:
1. המזרן מעניק יכולת נשימה חופשית גם במצבים של נעיצת הפנים במזרן או עם שמיכה מעל הראש.
2. נוזל הפליטה מתפנה במהירות מהמשטח ומונע נשימה חוזרת שלו על ידי התינוק.
3. הוא מקטין את הסיכון לחימום יתר (בעיקר בחורף).

הפן הבריאותי:
1. היכולת לנקות ולשטוף כך שלכלוך ואבק (קרדית אבק הבית) לא מצטברים על גביו.
2. הוא אורתופדי ותומך בהתפתחות המוטורית של התינוק.
3. ניתן להגביה את המזרן באלכסון להקלה על הנשימה בזמן הצטננות תוך שמירה על התכונות האורתופדיות.

וחשוב לא פחות, זהו מזרן נוח, כמעט ולא מזיעים בו, לא מתלכלכים מנוזל הפליטה או בזמן גמילה מחיתולים.

מזרן numu
מזרן numu

מה בעצם הבעיה במזרני תינוקות רגילים?
"מזרוני הספוג (פולאריטן) שכולנו מכירים הגיעו לעולם ב-1950, כאשר הרכב החומר בצפיפות גבוהה שימש לאיטום בונקרים במלחמת העולם השנייה" מסביר עבאדי. "היתרון המרכזי של מזרוני הספוג שהם נוחים יחסית וזולים מאוד ליצור. אבל החסרונות רבים: כשמו כן הוא, ספוג – הוא סופג אבק ולכלוך ומהווה מצע נהדר לקרדית אבק הבית האחראית על אלרגיות כדוגמת אסטמה, בנוסף נוזלים (פליטה, הקאה, שתן) מחלחלים, נספגים ומפתחים עובש, ריח רע וחיידקים. הוא גם דליק מאוד, מה שמחייב שימוש במעכבי בעירה (ספוג שעבר תהליך כזה נראה בצבע ירוק) שהינם ידועים כחומרים מסרטנים. מכון התקנים ומשרד הבריאות מחייבים כל מזרן ספוג להיות אטום ומצופה שעוונית (ניילון), מה שכמובן מבטל את הביטוי "מזרן נושם" שמוכרים בחנויות מוצרי התינוקות נוהגים להשתמש כדי לקדם מכירה. והחסרונות של מזרן אטום ידועים וברורים".

מזרן numu
נושם באמת. מזרן numu

מה יתרונות המזרן?
"מעבר האוויר והנוזלים דרכו הם גולת הכותרת. השקט הנפשי בידיעה שגם כאשר התינוק ישן על הבטן ועלול להיכלא לסיטואציה של נעיצת הראש, או שמיכה מעל הראש מדובר במזרן נושם של ממש. מחקר ישראלי הוכיח כי תינוק שישן על מזרן נומו ממשיך לנשום רגיל גם בסיטואציות שהזכרתי, ולא נשקפת סכנה לחייו. סבר להניח שתינוק שפלט על מזרן נומו ימשיך לישון על מצע יבש, בעוד במזרן רגיל יתבוסס בנוזל יתלכלך וכמובן יתעורר במקרה הטוב, במקרה הרע מדובר בסכנה של ממש. וכמובן, היכולת לנקות ואף לבצע סטריליזציה. בנוסף, הוא אורתופדי ונוח מאוד לתינוק".

איך תנוחת הערסול באה לידי ביטוי במזרן?
"תנוחת הערסול באה מעצם העובדה שמדובר ברשת בדיוק כמו בערסל נוח ומפנק. הטכנולוגיה של היום אפשרה לנו גם לתת לערסל של פעם פתרונות אורתופדים ויתרונות ונוחות".

האם הוא ממש שוקע?
"המזרן אינו שוקע כלל, והוא שומר על המנח האורתופדי גם במשקל של מעל 20 קילו, מה שמאפשר לתינוק לשהות עליו גם במיטת מעבר וליהנות משלב גמילת החחיתולים".

אז כמה עולה כל הסיפור הזה? מזרן Numu עולה 900 ש"ח, וגולשות Mama Leidig יכולות לרכוש אותו ב-699 ש"ח בלבד!! בקנייה טלפונית בטל: 052-8087488. לאתר הרשמי של Numu לחצו כאן

*המבצע בתוקף עד ה-31.1.2017

*הכתבה נכתבה בשיתוף מזרני Numu

תוכן מקודם   תגיות: נומו - Numu
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180